Maak een afspraak
Aanmelden
U kunt mailen naar praktijkkerstiens@outlook.com of bellen (06- 15882348). Ik probeer binnen 24 uur te reageren. We nemen dan (kort) de reden van uw aanmelding door en of er sprake is van doorverwijzing. Ik heb altijd enkele gegevens nodig zoals BSN-nummer.
Aanmeldwachttijd: 4-6 weken. Dit is de wachttijd tussen het moment van aanmelden en het moment dat een intake kan plaatsvinden. Er is geen wachttijd tussen de intakefase en de behandelfase. Bovenstaande wachttijden zijn geactualiseerd op eind april 2024
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, of niet terecht kunt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
Openingstijden praktijk: Mijn praktijk is geopened van maandag t/m donderdag van 08.30 uur tot 17.00 uur. Mochten er urgente problemen zijn, buiten deze kantoortijden, kunt u het best contact opnemen met uw huisarts of gebruik maken van de crisisdienst.
Tijdens mijn vakantie word ik, wanneer nodig, waargenomen en wordt u tijdig geinformeerd over mijn waarnemeing.
Intake gesprek
Tijdens dit gesprek worden uw klachten in kaart gebracht, evenals de factoren die de klachten in standhouden. Ik stel vervolgens een duidelijk behandelplan op, dat rekening houdt met uw persoonlijke wensen en verwachtingen, waarbij ik een indicatie geef van de tijd die ik denk nodig te hebben voor uw behandeling.
Als we samen overeenstemming hebben bereikt over het behandelplan maken we een aantal vervolgafspraken. In het behandelplan staan tevens mijn behandelvoorwaarden, waaronder de klachtenregeling. Met uw schriftelijke toestemming kan het behandelplan naar de huisarts en/of verwijzer worden verstuurd.
Het kan voorkomen dat ik u doorverwijs omdat er elders meer expertise is voor de betreffende behandeling.
Annulering:
Indien u verhinderd bent om op onze afspraak te verschijnen, vraag ik u dit zo vroeg mogelijk te laten weten, doch uiterlijk 48 uur van te voren (zie ook kosten).
Kosten:
Verzekerde zorg
Ik heb met alle verzekeraars contracten afgesloten in 2022 voor psychologische behandeling binnen de Generalistische Basis GGZ, behalve CZ. De nota wordt rechtsreeks ingediend bij uw zorgverzekeraar. Bij CZ kunt u op restitutie basis, de behandeling vergoed krijgen (informeer bij uw verzekeraar hoe veel u vergoed krijgt).
Om de behandeling vergoed te krijgen, is er wel een verwijzing van de huisarts of een medisch specialist nodig.
Afhankelijk van het soort klachten, de intensiteit en de nodige behandeling, wordt tijdens de intake bepaald of u in aanmerking komt voor Verzekerde zorg.
Sommige behandelingen worden niet vergoed, zoals famillie opstellingen.
Zelf betalen:
Steeds meer cliënten kiezen voor de mogelijkheid om de behandeling zelf te betalen. Ik hou de tarieven aan die worden gerekend door je zorgverzekeraar. Gemiddeld genomen is dit 210 euro voor 90 minuten intake en 125 euro voor 60 minuten behandeling (niet BTW plichtig).
No-show
Indien u een afspraak niet of te laat afzegt, wordt er € 74,45 (bij een afspraak van 60 min) en € 111,70 (bij een afspraak van 90 minuten) in rekening gebracht in verband met de gederfde kosten. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar.